24 de set. 2012

TRAVESSA D´AGULLES ( Montserrat )

La travessa d´Agulles és una travessa divertida i gens aburrida, amb pujades, baixades, grimpades i passos equipats amb cordes, que va per entremig de la zona d´agulles de Montserrat.
Per fer aquesta travessa , com tantes d´altres pel massís, es recomana estar avesat al terreny montserratí.
Ell lloc més pròxim de sortida és de Can Maçana, pujant fins el Coll de Guirló. Trobarem a mà dreta l´indicador i el corriol que va cap al Refugi Vicenç Barbé, passant, primer, i fent ja la primera grimpada, per La Portella.
Aquí, a La Portella, decidirem per on volem començar la travessa.
Si ho fem des d´aquí mateix, trobarem les marques de color vermell a l´esquerra. És qüestió d´anar seguint-les i vigilar en no perdre-les ja que pel mig del recorregut trobarem senders i canals que baixen cap al sud i no són els camins correctes. Així que ull !!
S´acaba la travessa d´agulles al Coll del Portell Estret, baixant per la Canal Ampla fins a arribar al refugi Vicenç Barbé. Seguirem el camí fins La Portella i direcció cap a Can Maçana.
Si la travessa la volem fer a l´inversa, haurem d´anar fins al Coll del Portell Estret.
Començar per un costat o per un altre .. va a gust del caminador. L´aventura, però, està més que assegurada!
Aquesta vegada, el meu grup i jo l´hem començat pel Portell Estret, ja que veniem de fer la travessa de Frares Encantats.
Les fotos, com podreu apreciar, i sobretot les dels passos equipats, son de dies diferents. Podreu comparar i veure com és el tram si heu començat la travessa per La Portella o pel Coll del Portell Estret (si el pas equipat l´heu de pujar o baixar).
No deixeu, tampoc, de treure el cap pels diferents miradors que hi ha en el recorregut. Val la pena gaudir del paisatge i de la muntanya!

frares encantats des d´agulles

la bola de la partió

direcció a La Portella (baixada)

direcció al Portell Estret (pujada)

la Cadireta i la Foradada des d´un dels miradors

direcció a La Portella (pujada)

direcció al Portell Estret (baixada)

regió d´agulles... regió d´escaladors

un nom per cada agulla

direcció a La Portella (baixada)

direcció al Portell Estret (pujada)

acabant la travessa i arribant a la Portella

1. Guauuuuuuuuuuuuuuuu, impresionante¡¡¡¡ y no te digo envidiable, porque sé que no resistiría.

Me siento emocionada de ver que no tienes límites y que has conseguido cumplir tus sueños. ;)

mmmmmmmmmmm genial las imagenes y de alucine¡¡¡¡

1. poco a poco los voy cumpliendo, dando las gracias a tod@s mis compañer@s por estar ahi, por confiar en mi y por ser como son!
      un beso mi querida amiga, desde la otra punta del arco iris!